BUDOWLANI-ŁÓDŹ-RUGBY
2017
(TUTAJ)

KS Budowlani-Ogniwo Sopot

KS Budowlani Łódź - Ogniwo Sopot 14:38 (0:26)

60-lecie PZR Oldboje

60-lecie PZR Oldboje Łódź 9.09.2017

II Turniej -7 Łódź

II TURNIEJ MISTRZOSTW POLSKI RUGBY 7 Łódź 9.09.2017

KS Budowlani - Pogoń

Ekstraliga:KS Budowlani Łódź  - Pogoń Siedlce 10:50 (3:19)

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Nawigacja

Kontakt
Szukaj
INFORMATOR

Jak tanio kupić koszulkę czyli wyprawa do Colombo.
Kilka miesięcy temu opisywałem swoje przygody związane z oglądaniem meczu rugby w Paryżu(link). Okazało się że był to początek następnych przygód. Kiedy w Decathlonie obok Stade France płaciłem po 80 Euro za oryginalne koszulki reprezentacji Francji moje serce płakało. I gdyby nie to że miały być prezentem dla moich synów nigdy nie zapłaciłbym takiej kwoty. Zaintrygowała mnie jedna rzecz: na koszulkach były wszywki Made in Sri Lanka. To tam na końcu świata szwaczki zarabiają dolara dziennie a te łobuzy w Europie chcą 80 Euro za to że są znaną firmą i mają prawo do logo reprezentacji... Przez wiele lat nie dawało mi to spokoju aż któregoś roku postanowiliśmy odwiedzić Sri Lankę w drodze na Malediwy. Po starcie z Frankfurtu miła niespodzianka, fajnie ubrana stewardesa (foto 1) serwuje dobre alkohole a na obiad z karty wybraliśmy owoce morza....

Następnego dnia o 5-tej rano lądujemy w Colombo. Panowała wtedy pandemia ptasiej grypy i badali każdego wysiadającego z samolotu kamerą termowizyjną oraz wręczali ankiety o stanie zdrowia i historii podróży. Kiedy odebraliśmy walizki okazało się, że przez lotniskiem czeka na nas rezydent TUI ... samochodem osobowym. Na nasze zdziwienie mówi że przylatuje teraz mało turystów dlatego nie potrzeba autokaru ani nawet busa i cieszy się że w ogóle przylecieliśmy bo teraz Sri Lanka potrzebuje dużo turystów. Pytamy więc z jakiego powodu jest mało turystów a odpowiedź jest interesująca: Bo dopiero dwa tygodnie temu zabiliśmy resztę Tamilskich Tygrysów i nie będzie już więcej zamachów na turystów(rok 2009).

Wniosek: warto sprawdzić sytuację polityczną w kraju do którego się jedzie!!! Żeby zmienić temat Kristian bo tak miał na imię nasz przewodnik proponuje wycieczkę objazdową po wyspie. Zgadzamy się ale stawiamy warunek: zabierze nas w miejsce w którym tanio kupimy koszulki rugby(Made in Sri Lanka). Ok, no problem - mówi Kristian i umawiamy się że za trzy dni zabierze nas do Colombo(stolica Sri lanki) gdzie zrobimy zakupy. Umówionego dnia Kristian przyjeżdża pod hotel i ruszamy do Colombo. Do pokonania jest około 50 km autostradą, ruch lewostronny. Idzie nie najgorzej chociaż ruch jest duży, nagle droga się korkuje i wszyscy jadą jednym pasem. Przyczyną zamieszania były krowy które spokojnie pasły się na pasie zieleni oddzielającym jezdnie a część z nich odpoczywała na asfalcie blokując dwa z trzech pasów ruchu... No ale krowa w tamtych okolicach rzecz święta! Kristian stwierdził że pojedziemy do centrum handlowego i tam kupimy co potrzeba.
Umówiliśmy się za godzinę na parkingu. Elegancka ale niezbyt okazała galeria okazała się wypełniona po brzegi akcesoriami sportowymi ale do krykieta i trochę do koszykówki. Kristian podrapał się po głowie i zaczął dzwonić. Był zmotywowany bo umowa była taka że jak nie znajdzie sprzętu nie płacimy za ten wyjazd. Po chwili jechaliśmy już do hurtowni w której jest duży wybór. I był tyle że wszystko do krykieta. (foto 2)

I znów kilka telefonów, kilka miejsc ale nigdzie ani śladu rugby... Kiedy tak jeździliśmy ulicami Colombo trafiliśmy nawet na mecz rugby (foto 3 ) ale koszulek ani śladu.

Jeszcze kilka telefonów i wjeżdżamy do dzielnicy w której nie jest przyjemnie i chyba bezpiecznie. Na parkingu samochodu pilnuje żołnierz z bronią automatyczną(foto 4 )...

Krążymy wąskimi korytarzami, robi się ciemno wchodzimy na piętro i trafiamy do pomieszczenia około 20 m kw ale zawalone od podłogi po sufit koszulkami. Między innymi do rugby. Kupujemy koszulki kilku reprezentacji i dodatkowo ochraniacze na głowę bo z poprzednich chłopcy wyrośli i płacimy staremu Lańczykowi który jest bardzo szczęśliwy z utargu(foto 5).

O ile pamiętam wyszło 80$ a dolar był lekko powyżej 2 zł.... Jeżeli ktoś z Was będzie w tej okolicy to z ostatniego zdjęcia można odczytać adres(sklep na piętrze)(foto 6). Z koszulek chłopcy szybko wyrośli ale w tych kaskach grają do dzisiaj. Kto chce zobaczyć niech przyjdzie na stadion na mecze młodzików lub kadetów.